Bite #2_ Wat hebben wij geleerd van Coca-Cola?

Wat hebben wij geleerd van Coca-Cola? - blog - The Content Bitches - Den Haag - concept, copy, communicatie, seo en webdesign

Coca-Cola – een merk, en niet zomaar eentje. Eén van de sterkste merken van de wereld kunnen wel wel stellen. Wat we van hen leerden is ‘het belang van on-top-of-mind blijven’. We vertellen je hoe dat werkt.

Omzet tijdens campagnes

Vraag:
Heb je enig idee wat er met de omzet van Coca-Cola gebeurde/gebeurt tijdens en vlak na hun grootste en/of beste campagnes?

Antwoord:
Coca-Cola verkocht of verkoopt niet (veel) meer dan anders.

Reden om toch te adverteren

Maar waarom adverteert Coca Cola dan toch? En zo vaak? En zo groots? Iedereen kent ze toch en heeft ooit besloten dat hij/zij Coca-Cola wel of niet lekker vindt? Dus dan verkoopt zo’n merk zichzelf toch wel?

Er is slechts één antwoord op al deze vragen en die is eigenlijk heel simpel:

Uit het oog uit het hart. 

De omzet van Coca-Cola daalt namelijk wel als het merk niet adverteert én uit het zicht verdwijnt, wanneer het merk niet het contact met de doelgroep ‘continu’ onderhoudt en zo het contact met de klant verliest. Het merk verliest zo zijn top-of-mind-positie.

Wat kunnen kleine merken hiervan leren?

Uit bovenstaande kun je simpel concluderen dat het noodzakelijk is om in contact met de doelgroep te blijven. En vooral met je relaties en je klanten; oude en bestaande klanten. Je relaties moet je onderhouden en (op)voeden. Regelmatig en continu.

Waar ligt het grote verschil?

De doelgroep van The Content Bitches is klein MKB – 1 tot 15 fte, maar ook serieuze eenpitters. Dus wij richten ons met deze ‘Bite’ dan ook met name op kleine ondernemingen en die eenpitters. De volgende vraag is dan ook aan jou gericht:

Hoe kun je als kleine onderneming jouw doelgroep zo onderhouden, zo (op)voeden – de contactmomenten zo inrichten – dat alle inspanningen maximaal effect hebben, dat ze elkaar complementeren? Hoe zorg je dat jouw merk bij je relaties on-top-of-mind blijft?

Hierop gaan we in de volgende ‘Bites’ op deze site verder in. Wil je ons vertellen hoe jouw merk on-top-of-mind blijft? Dan nodigen we je uit om dat middels een ‘reactie’ met andere lezers en met ons te delen.

Direct terug naar home.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *