Bite #5_Content-marketing trends 2019_

Nieuwe cijfers_

  • 84,5% van de Amerikaanse bedrijven met 100 werknemers of meer gaat in 2019 gebruikmaken van content-marketingstrategieën.
  • Slechts 2,55% van de marketeers zegt dat bij inbound-marketing voor hun het creëren van blogberichten zeer belangrijk is.
  • Voor 55% van de zakelijke professionals geeft een goed verhaal focus en houdt het ze betrokken bij de content.

Nieuwe trends_

  • Ten opzichte van een jaar geleden hebben B2C-marketeers de inzet van audio en visuele content, geschreven content en beeld verhoogt.
  • Long copy (diepgaande artikelen en bijvoorbeeld white-papers), videofragmenten en sociale media-verhalen zijn de meeste ingezette content-vormen die B2B-marketeers inzetten in 2018.
  • Volgens schatting van Cisco zal eind 2019 80% van al het internetverkeer wereldwijd uit video bestaan.

Hoewel gesproken content, innovatieve apps en AR-content veel aandacht krijgen, biedt hoogwaardige geschreven content met aantrekkelijke visuals (wel voor mobiele toepassingen geoptimaliseerd) nog steeds de meeste waarde voor zowel het B2B- als het B2C-publiek.

Verbeterpunten_

  • Ongeveer 45% van de content wordt min of meer op het laatste moment gecreëerd.
  • Slechts 33% van de B2C-marketeers heeft een content-marketingstrategie op papier staan.
  • 74% van de B2C-marketeers hebben om hun marketingdoelstellingen te realiseren in de technologie die ze beschikken weinig tot geen vertrouwen.

Opmerkelijke feit

Tegen 2021 zal de term content-marketing verdwenen zijn omdat alle marketinginspanningen aan de hoge kwaliteitsverwachtingen van het publiek moet voldoen. Content-marketing zal hiermee traditionele marketing bijna geheel van tafel vegen en daarmee is de term ‘content’-marketing niet meer nodig.

Bronnen: CMI, Dirigent, Dun & Bradstreet, eMarketeer, Gartner, Hubspot, IAB, IMN Inc, MarketingProfs, Nielsen CMO-rapport en Prezi.

Direct terug naar home.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *