Over The Content Bitches_

Nancy Moorman - The Content Bitches - concept, copy en communicatie seo en webdesign - Den Haag

Op dit moment zijn The Content Bitches er nog steeds niet uit wie ze nou eigenlijk zijn. En dat gaat ook nooit gebeuren. Een echte content bitch is immers altijd in ontwikkeling. Het belangrijkste is dat u weet, dat voor u altijd the best bitch for the job wordt gekozen.

Nancy Moorman, de opperbitch zelve_

Wie zat er van jongs af aan te tekenen, te handwerken of te klussen? En wie zat er in de klas omgedraaid als er een speld viel? Nancy, de nieuwsgierige creatieveling aan het roer van The Content Bitches.

Begon Nancy in 2011 middenin de crisis haar eigen bureau voor grafische vormgeving, webteksten en ludieke marketingacties, bleek niet veel later haar interesse voor branding het toch te winnen.

“Merkenbouwen versus logo’s ontwerpen, wat zou jij kiezen? Met een logo heb je nog geen merk . . . en verkoop je he-le-maal niets. Liever help ik de klant aan meer winst en dus aan meer klanten.”

Werd Nancy vorige eeuw opgeleid aan het Grafisch Lyceum, behaalde ze deze eeuw nog haar diploma voor copywriter aan de Hoge School Utrecht. Inmiddels is Nancy met deze opleidingen, plus al haar ervaring de betrokken niet de contentvirtuoos waar geen bedrijf zonder kan. En kan ze het alleen niet of is zij niet the best bitch for the job dan zorgt zij of voor het juiste team of de juiste content bitch.


Voor iedere klus een topteam_

Per doelstelling, opdracht c.q. samenwerking, wordt gekeken welke expertises er nodig zijn en wie van The Content Bitches dit het beste kan bieden. Soms is één bitch voldoende en soms heb je een heel team nodig.

Opperbitch en meewerkend voorman Nancy Moorman stelt voor u uw topteam samen. Zij selecteert ze in eerste instantie uit de aangesloten bitches. Ontbreekt er een schakel, dan zal zij ook die voor u vinden. Door deze werkwijze, bent u altijd verzekerd van de beste mensen, heeft u slechts één aanspreekpunt en krijgt u ook maar één factuur. The Content Bitches zijn één grote one-stop-shop.


U betaalt alleen voor wat u krijgt_

Het aantal uren kan per teamlid enorm verschillen. Iedere bitch doet waar zij goed in is en wat er van haar verlangt wordt, Ze doet dat goed en efficiënt en vertrekt wanneer zij overbodig is. Op deze manier zijn The Content Bitches altijd productief en betaalt u niet voor de lummeluurtjes als bij vast personeel.


Wie vormen The Content Bitches?_

The Content Bitches zijn enthousiaste specialisten uit het werkveld van content. Ze zijn dagelijks bezig met content-marketing, online marketing, branding, vormgeving, copy, vertaling, zoekmachine-optimalisatie (SEO), et cetera. Stuk voor stuk dragen ze kwaliteit hoog in het vaandel en zetten ze graag hun beste beentje voor.

Het zijn vrouwen die hun vak verstaan en weten waar ze zelf voor staan. Het zijn onderneemsters die u en uw ondernemersdoelstellingen en -dilemma’s sneller begrijpen.

Tot slot zijn The Content Bitches ook nog eens continu in ontwikkeling. Ze zijn leergierig en altijd geïnteresseerd in de laatste ontwikkelingen, ontwikkelingen in hun vakgebied én in de ontwikkelingen van het gewone leven. En daarom zullen ze nooit weten wie ze nou echt zijn.


Wat The Content Bitches drijft_

Kramp en allergische reacties als ze slechte websites zien.

Maar wat verstaan The Content Bitches dan precies onder slechte websites?

  • Sowieso websites die slecht scoren in Google en onvindbaar zijn.
  • Websites die een te lange laadtijd hebben.
  • Webteksten die de lezer totaal niet aanspreken;
  • Beelden die de plank behoorlijk misslaan.
  • Video’s die je na drie seconden geërgerd alweer uitzet.
  • Invulformulieren die absoluut ongeschikt zijn voor mobiele apparaten.
  • Onvindbare telefoonnummers.

Deze lijst is oneindig lang te maken, maar voor hier zo lang genoeg.

The Content Bitches weten hoe het anders kan en vooral beter moet. Beter voor meer conversie en ROI (Return On Investment). De website staat er natuurlijk niet voor niets.


Het ontstaan van The Content Bitches_

In 2011 begon Nancy Moorman haar eigen bureau voor communicatie en vormgeving Nulduizend. Dit was aan middenin de ‘recessie’ en hierdoor waren er te weinig vissen voor het groeiende aantal vissers. Dat wist ze toen ze begon, maar het was even niet anders.

Na een paar jaar knokken, zag Nancy in dat ze voor werken voor startende zzp’ers zonder budget niet echt enthousiast werd. Ze kon immers meer, véél meer, maar haar prospects en klanten waren niet de ondernemers die ze zocht..

Wat Nancy wel zocht waren grotere partijen. Partijen waar zij zich volledig voor in mocht zetten en een goed en volledig product mocht leveren. Alleen bij die partijen was het als eenpitter zeer lastig aan tafel te komen en dus ging Nancy op zoek naar de juiste partners zodat wel zou lukken.

Dat was niet zo makkelijk en tijdens haar zoektocht, bleek haar vriend ernstig ziek. Een zware tijd volgde, maar Nancy had zo wel de tijd om er voor hem te zijn, Hierdoor ging zakelijk alles op een heel laag pitje en bediende zij met veel plezier wat vaste en leuke klanten en bleef zo toch helemaal bij.

Zomer 2018 overleed Nancy’s maatje en na een klein jaar uitrollen, was zij voorjaar 2019 in staat met oude en nieuwe relaties The Content Bitches te formeren. Een team met specialisten waarvoor zij stuk voor stuk haar handen in het vuur durft te steken.